سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جز جانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 9:14 عصر

تحقیق بررسی مبانی مشروعیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع)



دسته: حقوق

بازدید: 1 بار

فرمت فایل: docx

حجم فایل: 36 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 19








تحقیق بررسی مبانی مشروعیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع) در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشروعیت سیاسی از دیدگاه امام علی(ع)

 

گفتار و سیرة نظری و عملی حضرت در طول حیات سیاسی‎اش،  ناظر بر این است که، دو پایة عمده برای مشروعیت سیاسی نظام دینی لحاظ داشته‎اند [15]: یکی مشروعیت دینی ( یعنی مجموعه مقررات، قوانین و ویژگیهای دینی ) و دیگری سیاسی. در این قسمت به توضیح این دو رکن می‎پردازم.

 

الف)مشروعیت دینی:

 نگاهی اجمالی به سیره حضرت علی  (ع)نشان میدهد که حضرت قائل به وجود رابطه میان دو حوزة دین و سیاست است. دین در نگرش حضرت، مقوله‎ای صرفاً درونی و اخلاقی ناظر بر روابط معنوی فردگرایانه میان خدا و انسان ارزیابی نمی‎شود بلکه شریعت در عرصة زندگی اجتماعی، حضوری فعال دارد. در واقع عمارت سیاست بر ستون شریعت بنا می‎شود و از این رو عنصر دین در سیاست دخیل و تعیین‎کننده است. اندیشة ارتباط میان این دو پدیده، به‎طور کلی بر نگرش دینی و توحیدی حضرت علی(ع) باز میگردد. و می‎توان گفت  فلسفة سیاسی حضرت، فلسفه الهی - توحیدی است که بنیان اندیشة وی را تشکیل میدهد. در این قسمت با مطالعه وجوه عمدة این فلسفة توحیدی به بررسی این نکته می‎پردازیم.

که دین، یکی از ارکان مشروعیت نظام سیاسی دینی بوده و نقش اساسی، مهم و تعیین‎کننده‎ای در حاکمیت مطلق الهی، به آرمانها و اهداف جامعه و ویژگیهای نخبگان و رهبران جامعة دینی دارد.



پرداخت و دانلود

 


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : تحقیق بررسی مبانی مشروعیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع) , تحقیق بررسی مبانی مشروعیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع) , مشروعیت سیاسی , مشروعیت سیاسی از دیدگاه امام علی , مبانی مشروعیت سیاسی , مبانی مشروعیت سیاسی از دیدگاه امام علی





لیست کل یادداشت های این وبلاگ