سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رحمت خدا، حاملان قرآن را فرا گرفته استو آنان به نور خداوند ـ عزّوجلّ ـ پوشیده شده اند. ای حاملان قرآن ! با بزرگداشتِ کتابش با خدا دوستی کنید، تا شما را بیشتردوست بدارد و شما را محبوب خلقش گرداند. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 9:16 عصر

تحقیق بررسی قتل غیر عمدی ناشی از تخلفات رانندگی



دسته: حقوق

بازدید: 1 بار

فرمت فایل: docx

حجم فایل: 95 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 27








تحقیق بررسی قتل غیر عمدی ناشی از تخلفات رانندگی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب

 

مقدمه

گفتار اول: چگونگی قتل غیرعمدی ناشی از سوانح رانندگی

الف: رکن مادی

  1. وسیله ارتکاب
  2. سمت مرتکب

1/2  راننده

2/2 متصدی

3-عمل مرتکب

4- نتیجه رابطه سببیت

ب: رکن معنوی

تقصیر

گفتار دوم: مسئولیت کیفری و مجازات های تعیین شده قتل غیرعمدی ناشی از تخلفات رانندگی

الف) قتل غیرعمدی ساده

ب) قتل غیرعمدی با کیفیات مشدده

1- مستی

2- نداشتن پروانه

3- تجاوز از سرعت مجاز

4- به کار انداختن دستگاه موتور با وجود عیب و نقص مکانیکی

گفتار سوم: آیین دادرسی کیفری در قتل های غیرعمدی ناشی از تخلفات رانندگی

نتیجه گیری

فهرست منابع و مآخذ

 

 

 

 

 

مقدمه :

 

یکی از مسائل ناراحت کننده فعلی که توجه بسیاری از جرم شناسان، جامعه شناسان، روانشناسان و متخصصین امور را به خود معطوف کرده است، موضوع قتل غیرعمدی است که در تخلفات رانندگی صورت می گیرد. کشته شدن سالانه بیش از بیست و پنج هزار نفر در کشور در نتیجه تخلفات رانندگی فاجعه ای است که متأسفانه با آن مواجهیم و چنین آماری ایجاب می کند که با وضع قوانین خاص و اقدامات مناسب برای مقابله، با آن برخیزیم.

حال اولین و اصلی ترین سؤالی که در این کار تحقیقی مطرح می گردد این است که قتل غیرعمدی ناشی از تخلفات رانندگی چگونه تحقق می یابد و ارکان تشکیل دهنده آن به چه صورت می باشند؟

علاوه براین سوال اصلی، سوالات فرعی دیگری نیز می توان مطرح نمود که عبارتند از آنکه: مسئولیت کیفری جنایت های ناشی از تخلفات رانندگی به چه صورت است؟ همچنین آیین دادرسی آن به چه صورت می باشد.

فرضیه اصلی نگارنده آن است که هرگاه براثر، بی احتیاطی یا بی مبادلاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده در هنگام استفاده از وسائط نقلیه و یا توسط متصدی وسایل موتوری عمل آن ها منتهی به گرفتن جان دیگری شود قتل غیرعمدی ناشی از تخلفات رانندگی صورت می گیرد. و دارای ارکان مادی و معنوی نیز می باشد. بدین منظور که برای تحقق جرم مزبور، این ارکان باید وجود داشته باشند.

همچنین نگارنده به دنبال اثبات این فرضیات فرعی است که در تعریف ماده ی قانونی قانونگذار به قتل غیرعمد بودن آن توجه داشته است و دو نوع مجازات دیه و حبس تعیین نموده است. و در آیین دادرسی آن مراجع قضائی کیفری به دو جنبه عمومی و خصوصی آن توجه خواهند داشت.

ذکر این نکته لازم است که در این تحقق از روش توصیفی استفاده گردیده و قوانین مرتبط و آراء موجود را بررسی و از بررسی تحلیلی آن صرف نظر می کنیم. روش گردآوری منابع این کار تحقیقی روش کتابخانه ای است و باید گفت در این خصوص، کتب و مقالات بسیاری به نگارش درآمده است که در این تحقیق هم تعدادی از آنها مورد استفاده قرار گرفته است. که شاخص ترین آنها کتاب جرایم علیه اشخاص (جنایات) تألیف آقای دکتر حسین آقایی نیا و حقوق جزای اختصاصی آقای دکتر ایرج گلدوزیان می باشد.

این تحقیق در سه گفتار گردآوری شده است که در گفتار نخست سعی شده تا تعاریف و ماهیت قتل غیرعمدی ناشی از سوانح رانندگی عنوان شود، در گفتار دوم مسئولیت کیفری آن از دیدگاه قوانین و مقررات جزائی بررسی گردیده و در آخرین و سومین گفتار در مورد چگونگی آیین دادرسی موجود قتل غیرعمدی ناشی از سوانح رانندگی پرداخته ایم.



پرداخت و دانلود

 


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : تحقیق بررسی قتل غیر عمدی ناشی از تخلفات رانندگی , تحقیق بررسی قتل غیر عمدی ناشی از تخلفات رانندگی , قتل غیر عمدی , قتل غیر عمدی ناشی از تخلفات رانندگی , قتل ناشی از تخلفات رانندگی





لیست کل یادداشت های این وبلاگ