سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس دانش، باغ بهشت است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 94 بهمن 21 , ساعت 10:22 عصر
اگر چه به نظر خیلی از چاق‌ها رسیدن به وزن ایده‌آل آرزویی دست نیافتنی است، اما رعایت چند نکته کلیدی می‌تواند تاثیر چشمگیری در تحقق این رویا داشته باشد
دسته بندی مقالات آموزشی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
راه لاغر شدن

فروشنده فایل

کد کاربری 3171
کاربر


2- کافئین اسیدهای چرب را آزاد می‌کند و شما می‌توانید راحت‌تر چربی بسوزانید. پلی فنل موجود در چای سبز در کنار کافئین، موجب افزایش سوخت کالری می‌شود (البته اگر فشارخون بالا دارید این نکته را نادیده بگیرید.)

3 - از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن هم سالم‌تر است هم موجب می‌شود غذای کمتری مصرف کنید.


4 - کم‌آبی بدن می‌تواند متابولیسم شما را تا 3درصد کندتر کند. یعنی اگر 70 کیلو وزن داشته باشید، حدودا روزانه 45‌کالری کمتر خواهید سوزاند. به عبارت دیگر، سالی 2200 گرم بیشتر چاق می‌شوید. پس آب کافی بنوشید.

5 ‌ - حالا که صحبت از آب شد، بدنیست یک بطری تهیه کنید و برای هنگامی که از منزل خارج می‌شوید آن را پر از آب کنید تا همیشه آب کافی در دسترس داشته باشید.

6 - هویج، کرفس، سیب‌زمینی را به جای رنده کردن، به قطعات بزرگ‌تر خرد کنید. این کار باعث می‌شود مدتی را صرف جویدن کنید و مقدار کمتری را بخورید.
7- به یاد داشته باشید که شما می‌توانید روزانه تا 700 کالری انرژی بسوزانید


چهارشنبه 94 بهمن 21 , ساعت 10:21 عصر
در این تحقیق که ما مسئوولیت مدنی ناشی از نقض پیش قرارداد و توافق مقدماتی را بررسی می کنیم ، ابتدا به بحث ایجاب می پردازیم که آیا گوینده ایجاب در مقابل نقض ایجاب خود مسئوولیت دارد و اینکه اگر پیشنهاد ارایه شده صرفا دعوت به ایجاب باشد ، وضعیت چگونه می باشد
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مسئوولیت مدنی ناشی از نقض پیش قرارداد و توافق مقدماتی

فروشنده فایل

کد کاربری 3171
کاربر

چکیده :

در قانون مدنی و سایر قوانین موضوعه ایران در مورد مسئوولیت پیش قراردادی نص صریحی وجود ندارد . در مورد ایجاب در فقه حقوق عرفی و کنوانسیون بیع بین المللی کالا 1980 وین ، اصل بر این است که رجوع از این مسئوولیت آور نیست مگر در صورتی که حفظ ایجاب به نحو صریح یا ضمنی الزام آور باشد . در مورد توافق مقدماتی باید گفت که در صورتی که یکی از طرفین توافق مقدماتی تخلف و رجوع نماید مطابق قواعد عام مسئوولیت مدنی ، مسئوول است . در واقع با اثبات تقصیر ، رابطه سببیت و زیان وارد به طرف دیگر ، زیان زننده ضامن می باشد هر چند که قرارداد نهایی منعقد نشده باشد . بنابراین آزادی اشخاص برای رجوع از ایجاب و توافق مقدماتی ، ملازمه با نفی مسئوولیت آنها برای جبران خسارت ندارد و در صورتی که حسب مورد شرایط قانونی برای مسئوول دانستن شخص وجود داشته باشد ، می توان او را مسئوول دانست .

فهرست مطالب

چکیده 1

مقدمه 2

فصل اول ـ بررسی ایجاب و توافق مقدماتی 3

مبحث اول تعریف ایجاب 3

گفتار اول : تفاوت ایجاب و دعوت بر معامله 5

مبحث دوم توافق مقدماتی 7

فصل دوم : بررسی فقهی مسوولیت ناشی از رجوع از ایجاب و توافق مقدماتی 8

مبحث اول : اتلاف 9

مبحث دوم : تسبیب 11

مبحث سوم : غرور 13

مبحث چهارم : شرط بنایی 15

مبحث پنجم : قاعده لاضرر 16

فصل سوم : مسوولیت مدنی ناشی از رجوع حقوق ایران 17

فصل چهارم : مسوولیت مدنی ناشی از رجوع از توافق مقدماتی در حقوق ایران 20

نتیجه گیری : 23

منابع و ماخذ 25

 


چهارشنبه 94 بهمن 21 , ساعت 10:20 عصر
بی‌گمان انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ ایران به شمار می‌آید که از سویی نماد وحدت مردم حول محور روحانیت بوده و از سوی دیگر تجلی دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور برای برهم زدن این وحدت بوده است
دسته بندی تاریخ
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
انقلاب مشروطیت

فروشنده فایل

کد کاربری 3171
کاربر

چکیده بی‌گمان انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ ایران به شمار می‌آید که از سویی نماد وحدت مردم حول محور روحانیت بوده و از سوی دیگر تجلی دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور برای برهم زدن این وحدت بوده است. هدف از نگارش این نوشتار، گذری بر تاریخ مشروطه و شاخصه‌های این انقلاب است. بر اساس مهم‌ترین یافته‌های این تحقیق، قیام تنباکو، نقطة آغازین نهضت مشروطه بوده، انقلاب مشروطه را می‌توان در دو مرحله مورد بررسی قرار داد. رهبری روحانیان و داشتن پایگاه مردمی و نیز فراگیربودن آن از جمله شاخصه‌های مهم آن به شمار می‌رود. مقدمه انقلاب مشروطه از دوره‌های حساس دگرگونی‌های تاریخی در کشور ایران به شمار می‌آید. جرقه‌ی این جنبش مردمی و ضد استبدادی در قیام تنباکو زده شد. مردم خسته از بیداد شاهان و تشنه‌ی عدالت با رهبری عالمانه مراجع و مجتهدان تراز اول تهران به صحنه سیاست پا نهادند و پایان خودکامگی و استبداد را فریاد زدند.


چهارشنبه 94 بهمن 21 , ساعت 10:20 عصر
واژه «استراتژی» (Strategy) که اکنون در زبان فارسی از آن به «راهبرد» تعبیر می شود مفهومی است که از عرصه نظامی نشأت گرفته و بعداً در سایر عرصه ها از جمله اقتصاد، تجارت و به ویژه عرصه سیاست و مملکت داری از کاربرد زیادی برخوردار شده است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
تحقیق در مورد استراتژی

فروشنده فایل

کد کاربری 3171
کاربر

در عرصه نظامی استراتژی عموماً به نقل و انتقال نیروها در پشت جبهه جنگ و در جبهه قبل از درگیر شدن با دشمن است. وقتی که نیروهای نظامی در جبهه با نیروهای دشمن درگیر می شوند این دیگر تاکتیک است و نه استراتژی. در دوران گذشته به ویژه در عصر جنگ های ناپلئونی تمایز آشکاری بین استراتژی و تاکتیک وجود داشت و استراتژی به آنچه در پشت جبهه می گذشت مربوط و تاکتیک به هدایت جنگ در عرصه نبرد.

از ابتدای قرن بیستم با ظهور واژه «خط مشی و سیاست ملی» استراتژی در جایگاهی بین تاکتیک و سیاست ملی قرار گرفت. این وضعیت موجب شد تا تعاریف سیاست ملی، استراتژی و تاکتیک در دوران جنگ جهانی اول که از گستردگی زیادی برخوردار بود و کشورهای درگیر مجبور به نبرد در چند جبهه بودند ناکارا جلوه کند.

در پاسخ به این امر واژه و مفهوم جدیدی یعنی واژه «استراتژی کلان» (grand strategy) ظهور کرد که در واقع به نوعی ترکیب مفهوم استراتژی و سیاست ملی بود. استراتژی کلان مفهومی بود که در چارچوب آن استراتژی های بخشی همچون استراتژی نظامی، استراتژی اقتصادی، استراتژی سیاسی و استراتژی تجارت کشور قرار می گرفت.

فهرست

عنوان صفحه

مقدمه 1

عوامل تعیین کننده استراتژی 2

راهبرد شامل زمینه‌های کاری گوناگون می‌شود از جمله: 3

دو نظریه در مورد استراتژی : 4

نظریه سنتی در مورد ارتباط استراتژی و ساختار : 4

نظریه معاصر در مورد استراتژی ساختار : 5

محدودیت­های تعیین­کننده بودن استراتژی : 7

متغیرهای دوگانه تجزیه و تحلیل صنعت : 8

منطق گزینش استراتژیک : 8

منابع و ماخذ 11

 


چهارشنبه 94 بهمن 21 , ساعت 10:19 عصر
برای برطرف کردن ضعف و نقص در هر امری ابتدا باید با تحقیق و بررسی و نظر سنجی های لازم ، علل وعوامل آن را به خوبی شناسایی کرد و سپس با برنامه ریزی دقیق و سنجیده به کاهش و برطرف ساختن آن اقدام نمود لذا عوامل افت شناسایی شده در درس عربی با عناوین مشخص به شرح زیر می آید
دسته بندی زبان خارجی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
چالش ها و موانع آموزش زبان عربی در مدارس

فروشنده فایل

کد کاربری 3171
کاربر

 

مقدمه

برای برطرف کردن ضعف و نقص در هر امری ابتدا باید با تحقیق و بررسی و نظر سنجی های لازم ، علل وعوامل آن را به خوبی شناسایی کرد و سپس با برنامه ریزی دقیق و سنجیده به کاهش و برطرف ساختن آن اقدام نمود. لذا عوامل افت شناسایی شده در درس عربی با عناوین مشخص به شرح زیر می آید :

کتاب ها ی عربی موجود یکی از مهمترین و بزرگترین عامل بی رغبتی و افت تحصیلی دانش آموزان در این درس می باشد که نواقص و کاستی های آن به شرح زیر تقدیم می شود :

به روز نبودن مطالب کتاب های عربی و عدم تناسب وهماهنگی و همخوانی محتوای آموزشی کتاب عربی با سلایق و نیازهای علمی ، عاطفی و رفتاری دانش آموزان .

حجم زیاد و خسته کننده مطالب و محتوای کتب درس عربی .

تاکیدبیش ازحد به قواعد و ارائه آن به صورت خسته کننده و با توضیحات زائد و طولانی ، باعث شد که دانش آموزان رغبت و علاقه کافی برای یادگیری این درس ند اشته باشند . به همین دلیل این نیاز احساس می شود که در تألیف کتابهای عربی دوره متوسطه تغییرات کلی و اساسی اعمال شود تا مطالب به صورت جذاب و مفید به دانش آموزان ارائه گردد .

جذابیت و تنوع مطالب موجود در کتاب بسیار کم و ناچیز است . مثلاً در هیج جای کتابهای درسی عربی ، یک مطلب ورزشی دیده نمی شود. اغلب مطالب کتابهای درسی عربی ، آیات قرآنی و احادیث و ادعیه می باشد که باعث یکنواختی مطالب درس عربی شده است. درست است که هدف از آموزش زبان عربی فهم قرآن و حدیث است اما می توان در لابلای داستانهای متنوع و جذاب و یا در ضمن عنوان کردن یک لطیفه و حکایت پند آموز خیلی از لغات و اصطلاحات متون دینی را آموزش داد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 2

دانش آموز 3

معلّم 4

امکانات آموزشی 6

آزمون ها و ارزشیابی ها : 7

جامعه و برنامه ریزان و مسؤولین 8

راه کارهای عملیاتی برای بهبود وضیعت درس عربی و جلوگیری از افت : 11

تألیف کتاب و برنامه ریزی درسی 13

گروه آموزشی ، دبیرخانه عربی کشور وکلاس ضمن خدمت : 16

مدرسه و امکانات آموزشی 19

ارزشیابی ها : 20

راهکارها ی دیگر : 22

شیوه نوین تدریس در درس عربی 23

راههای بررسی معلمان 27

خصوصیات معلم عربی 27

چالش ها و موانع آموزش زبان عربی در مدارس ایران 30

راهکارهای ایجاد علاقه و انگیزه در دانش‌آموزان نسبت به درس عربی 33

نتیجه‌‌ گیری 36

منابع 38


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ