سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه پیش از آن که از او بخواهند ببخشد، بزرگوارو محبوب است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 7:54 عصر
مقاله طراحی بازی کامپیوتری تحت زبان سی پلاس پلاس
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 51
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مقاله طراحی بازی کامپیوتری تحت زبان سی پلاس پلاس

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

چکیده: در این مقاله اساس طراحی یک بازی رایانه ای به همراه جزئیات پیاده سازی آن با معماری شیء گرا بررسی می شوند. مبانی آماده سازی منابع مورد نیاز بازی، استفاده و پیاده سازی آنها در Turbo C++، بررسی محدودیت های حاکم بر محیط MS-DOS و الگوریتم های خاص کار با سخت افزارهای لازم برای بازی نیز جایگاه خود را در این مختصر حفظ کرده اند. جزئیات لازم برای کارآیی و بهبود یک بازی رایانه ای، آخرین موارد مطرح شده هستند.

کلیدواژه ها: بازی، رایانه، برنامه نویسی، سی پلاس پلاس، شیء گرا، توربو سی، مدیریت حافظه، سخت افزار

مقدمه: نیاز به بازی سازی و طراحی بازی، روزانه رو به افزایش است تا جایی که امروز صنعت بازیهای دیجیتال چهارمین صنعت درآمدزای جهان است و پیش بینی شده تا سال 2011 به اولین صنعت تبدیل گردد. بازی سازی و طراحی بازی صنعتی ترکیبی از هنر و فن آوریست، به طوری که هر بازی ای که تنها یکی از این دو عامل را داشته باشد، محکوم به شکست است. در راستای طراحی بازی که امروزه با سیستم ها و مدل های قدرتمند و متمدنی مانندDirectX و OpenGL انجام می گردند، نیاز به دانستن مبانی طراحی یک بازی حیاتیست، تا بدانجا که تا کنون تیم طراحی بازی ای وجود نداشته که از تجربیات یک بازی ساز ابتدایی و با تجربه بهره برده باشد و نتیجه مطلوب نگرفته باشد. این مقال به توضیح طراحی یک بازی بدون وجود هیچگونه پیش نیاز می پردازد، تنها ابزاری که از آن استفاده شده، سیستم عامل Microsoft DOS و محیط برنامه سازی Turbo C++ هستند. تمام احتیاجات به صورت مستقیم با دسترسی به سخت افزار یا یکی از این دو محیط مرتفع گردیده اند، از این رو این مقال جنبه های پایه ای برنامه سازی را نیز در بر دارد. لازم به ذکر است که تا کنون مقاله ای بدین شکل در این زمینه تقریر نشده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ