سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که نشانه های دین را نمی شناسد به بهشت برود؟ [عیسی علیه السلام]
 
شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 7:56 عصر
مقاله درباره مدارس آینده
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 55
فرمت فایل docx
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
مقاله درباره مدارس آینده

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

امروزه در بسیاری از مدارس مسئولان درصدد هستند که ابتکارات فناوری را در محیط تحصیلی اعمال کنند به‌گونه‌ای که دانش‌آموزان رایانه‌های شخصی خود را برای استفاده درسی دریافت خواهند کرد. آنها می‌توانند درس‌های خود را ضبط کنند و تکالیف، تمرینات و پروژه‌های محوله را با استفاده از رایانه‌های شخصی خود بدون نیاز به حتی یک برگه کاغذ انجام دهند. بعضی از دانش‌آموزان حتی نیازی ندارند به مدرسه بروند، زیرا آنها می‌توانند به آسانی در محیط خانه و با استفاده از رایانه به تحصیل دانش بپردازند.
مدارس همچنین ممکن است به‌جای استفاده از گچ و ماژیک از وایت?بردهای هوشمند استفاده کرده و در مصرف پول صرفه‌جویی کنند. وایت‌بردهای هوشمند قابلیت پخش فیلم و ارائه نکات مهم درسی را دارند بدون آن‌که نیازی به پاک کردن و نوشتن مجدد باشد. مسئولان همچنین می‌توانند در طول کلاس درس اطلاعیه‌های صبحگاهی و بعدازظهری را روی این وایت بردها نشان بدهند بجای آن‌که از تریبون و بلندگو استفاده کنند. علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان روی آنها وب سایت‌ها و منابع اینترنتی گوناگونی را مشاهده کرد.
برای مدیریت این فناوری در مدارس نیز تدابیری اندیشیده می‌شود. بدلیل وجود رایانه و دیگر امکانات وجود اینترنت بی‌سیمی( WiFi) در تمام مدارس آینده تبدیل به امری ضروری می‌شود. در کنار این مسائل اتاق‌هایی را نیز برای تعبیه سرورهای حجیم در مدارس تدارک خواهند دید تا نیازهای مربوط به تکنولوژی مورد استفاده نیز تأمین شود….

ما می دانیم که مدارس خوب اهداف آموزشی مشخصی دارند که علاوه بر دانش آموزان به رفتار کادر آموزشی نیز مربوط است . هدف مدارس خوب بیرون دادن فارغ التحصیلان خوب است . آنها بر این باورند که هر دانش آموزی می تواند بیاموزد و می خواهد بیاموزد . نگرش این است که مدرسه در کل موفق باشد. مدارس خوب ، به طور مداوم در تکاپو هستند تا شیو ه ای نوین برای انجام امور بیابند . آنها به صحبت درباره ایده ها بسنده نمی کنند، بلکه به محیط خارج از مدرسه رفته و ایده ها را در عمل تجربه می کنند. یک مدرسه خوب ، مدیر خوب ی دارد؛ مدیری که صرفاً در مدیریت تخصص ندارد و خود یک مربی است ؛ کسی که تدریس و یادگیری برای او حائز بیشترین اولویت است . آنها می دانند که وظیفه اصلی مدارس آموزش است و بیشترین وقت کلاس را به این امر اختصاص می دهند. معلمان این گونه مدارس هم انرژی خود را صرف آموزش آکادمیک می کنند. آنها به طور منظم میزان موفقیت خود را ارزیابی می کنند، به دانش آموزان تکلیف خانه می دهند و پیگیر هستند تا دانش آموز آن را حتماً انجام دهد…

فهرست مطالب :
مقدمه 3
طراحی مدارس به شکل هوشمندانه‌تر و کارآمدتر 4
معلم‌ها آموزش می‌بینند 5
پارادایم نوین آموزش 5
هدف مدارس خوب 6
نظام آموزشی 7
تحول نظام آموزشی 9
منابع : 10



لیست کل یادداشت های این وبلاگ