سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند اگر در خانه مردى را به رویش بندند روزى او از کجا سوى او آید ؟ فرمود : ] از آنجا که مرگش بر وى در آید . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:25 عصر
پرسشنامه ارزیابی سرمایه فکری
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 47
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
پرسشنامه ارزیابی سرمایه فکری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پرسشنامه ارزیابی سرمایه فکری، که توسط بونتیس (1998) ساخته شده است که دارای 52 سؤال بسته پاسخ می باشد و بامقیاس پنج درجه ای لیکرت (خیلی کم = 1، کم= 2، متوسط = 3، زیاد= 4 و خیلی زیاد= 5) که به دلیل مشابهت های بعضی سؤالات به تعداد 42سؤال کاهش یافت. مورد بررسی قرار می گیرد، این سازه دارای سه مؤلفه سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای(مشتری) را در میان مدیران و کارشناسان شرکت سهامی بیمه آسیا مورد اندازه‏گیری قرار می دهد.

سرمایه فکری شامل آن بخش از کل سرمایه یا دارایی شرکت است که مبتنی بر دانش بوده و شرکت دارنده و مالک آن بشمار می آید همچون مهارت، دانش، مارک تجاری، سهم بازار و توانایی یادگیری سازمانی.

سرمایه فکری دارای سه بعد است: 1- سرمایه انسانی، 2- سرمایه ساختاری و 3- سرمایه مشتری. سرمایه انسانی می تواند به عنوان توانایی جمعی شرکت برای استخراج بهترین راه حل از طریق دانش افرادش توصیف شود. سرمایه ساختاری می تواند به عنوان توانایی سازمانی شرکت در برآوردن تقاضا و نیازمندی بازار ملاحظه گردد. سرانجام، سرمایه مشتری اشاره دارد به رضایت و وفاداری کاربر نهایی در قبال سازمان.

لطفا در پاسخ دادن به هر یک از سوالات اطمینان حاصل کنید و با تکیه بر احساس تان در مورد هر گزاره، دور پاسخ درست خط بکشید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ