سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بنده مؤمنِ درویشِ آزرمگین و عیالوارخود را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:38 عصر
مقاله در مورد درس پژوهی و اهداف آن
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 25
فرمت فایل docx
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مقاله در مورد درس پژوهی و اهداف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

یکی از شاخص های معلمی تاثیر شگفت او بر جان انسانها است . کار معلم تاثیر روحبخشی بر حال و آینده انسان ها دارد . تمام توفیقات انسانهای این مرز و بوم در اثر تلاش علما و معلمان بوده است . پر واضح است که همیشه معلمی با تغییر ، تحول و تعالی و نو به نو شدن همراه بوده است اما باعطف توجه به اینکه امروزه در کشور جمهوری اسلامی ایران معلمی و تمام فعالیت ها و تلاش هایش باید در تراز نظام اسلامی باشد لذا می طلبد که روش ها ، منش ها و تمام تلاش ها بصورتی چابک و موثر در حدی که نشان دهد انسان در پناه حکومت اسلامی انسانی با توانایی ویژه است و در نهایت نمونه و الگو بودن خود را نشان می دهد .

با نگاهی اجمالی به نحوه ی یاد دهی – یاد گیری در مدارس در می یابیم که گفتن ، شنیدن و حفظ کردن ، ارکان بیشتر فعالیتهای یاد دهی – یادگیری را تشکیل می دهند . در رویکرد حافظه محوری ، مطالب اغلب یک طرفه به دانش آموزان ارائه می شود ، غافل از اینکه این شیوه ، خود مانع یادگیری و خلاقیت است . با کمی تامل در می یابیم که یادگیری به شیوه فوق مغایر با فطرت دانش آموزان در فرآیند یاد دهی – یادگیری است چرا که دانش آموزان دوست دارند علاوه بر شنیدن ، مشاهده ، لمس ، سوال و جستجو کنند و تفکر ، کاوشگری ، آزمایش و پژوهش داشته باشند و به نوعی تفسیر و قضاوت کنند .

به عبارت دیگر باید در فرایند تدریس فرصتی ایجاد شود تا دانش آموزان نحوه ی یادگیری را تمرین کنند و روش یادگیری را یاد بگیرند . این نوع یادگیری را نظریه فرا شناخت در ارتباط است . آگاهی ، کنترل و هدایت سازمان شناختی خود را فرا شناخت می گویند . خود آغاز گری ، خود رهبری ، خود تنظیمی ، خود انگیزی ، خود یادگیری ، خود اندیشی ، خود باوری ، اعتماد به نفس ، خود ارزیابی ، تفکر انتقادی ، تفکر خلاق ، نقطه عطف نگرش یادگیری بر اساس نظریه فراشناخت است و کشف خود ، در درون درباره مطالبی که یاد می گیریم و تجربه و به کاربستن آموخته ها در زندگی ، از جمله اصول نظریه فراشناخت هستند و روش ارائه شده پایگاه علمی دارد . از طرف دیگر پیام جهانی در خصوص یادگیری ، بیانگر این نوع آموختن است که یادگیری را دانستن ، انجام دادن ، هم زیستی تعبیر کرده است . این نوع یادگیری متناسب با پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ( TCT ) است .

اعضای گروه هم اندیشان علم به این مهم اهمیت داده و بر آن شدیم تا با استفاده از علم روز و تکیه بر روش های نوین به عنوان نمونه تدریس درس انرژی چیست پرداخته و فرآیند حاصل را بررسی کرده و نتیجه را در اختیار همکاران قرار داده است .


فهرست :

 

مقدمه. 3

اهداف طرح درس پژوهشی : 4

مقایسه وضعیت کنونی و آرمانی کارهای گروهی.. 5

انتخاب موضوع. 7

مراحل الگوی ساخت گرایی.. 9

نحوه اجرای جلسات تدریس.... 11

بررسی نتایج : 22

نتیجه گیری : 22

پیشنهادات... 24

منابع و ماخذ. 25



لیست کل یادداشت های این وبلاگ