سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنهاترین تنهایی، همنشین بد است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 94 دی 24 , ساعت 8:12 عصر
البته زندان اثرات منفی بیشتری برای جامعه و خانواده زندانیان و حتی فرد زندانی دارد؛ چون تنها زندانی نیست که با رای قاضی گرفتار می‌شود؛ بلکه خانواده و افراد تحت تکفلش هم گرفتار مشکلات فراوان اقتصادی، روحی، روانی و اجتماعی و اخلاقی می‌شوند
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
تعلیق اجرای مجازات

فروشنده فایل

کد کاربری 3069
کاربر

در اثر تحولاتی که در چند قرن اخیر در جوامع پیشرفته پدیدار گردید ملاحظه می شود که مبانی حقوق قضائی از نظر اهمیتی که جامعه برای اجرای مجازات ملحوظ می داشت نیز دستخوش تغییر و تبدیل شده و اساس و پایه اعمال مجازات در قرن حاضر با آنچه که در قرون گذشته به آن نگریسته می شد تفاوت کلی یافته است . که مباحث جامع آن در بحث مکتب شناسی عنوان شده است و به منظور پرهیز از اطاله کلام از بیان آنها خودداری می شود در مجموع می توان گفت که امروزه مجرم را بیشتر یک بیمار اجتماعی می پندارند تا یک عنصر فاسد و ضد اجتماعی و بر اساس این طرز تفکر است که آن اعتقادی که در قرون گذشته نسبت به اجرای عدالت نمودن در اعمال مجازات وجود داشت دیگر وجود ندارد و کمتر کسی است که بزهکار را صد در صد مسئول اعمال و رفتار ضد اجتماعی خود دانسته و او را در ارتکب جرم از تاثیر و نفوذ محیط به طور کلی مستثنی و دور بداند . با توسعه و نفوذ این طرز تفکر و با شناخت بهتر بزهکار و بزهکاری بر اساس مبانی نوین حقوق جزایی و جرم شناسی ، فلسفه مجازات نیز تغییر کلی پیدا کرده و آن را بیشتر عاملی برای اعاده نظم جامعه و تربیت و اصلاح و درمان بزهکار می دانند تا تظاهری از انتقام ارعاب یا اجرای عدالت . با تغییر فایده مجازات ، هدف از مجازات نیز لاجرم تغییر پیدا می کند و برای هدف جدید ، مجازاتهای جدید یا طرق جدید پیش بینی می شود . در مسیر این طرز تفکر و این تحول بوده است که عدهای از علمای حقوق جزائی و جامعه شناسان به این فکر افتاده اند که شاید بهتر باشد در پاره ای از موارد اجرای مجازات موقتا معلق بماند و این مجازات اجرا نشود مگر آنکه محکوم علیه خود را با شرایطی که بوسیله قانون گذار و محکمه برای استفاده او از تعلیق مقرر داشته اند منطبق نسازد و در جهت خلاف آنچه که برای او مقرر شده است گام بردارد . این تاسیس حقوقی که آن را تعلیق اجرای مجازات می نامند از زمان تدوین قانون مجازات عمومی مصوب 1304 در حقوق جزائی ایران راه یافته است و بعد از انقلاب نیز مقنن اسلامی آن را در قانون مجازات اسلامی ذکرنموده است .که ما به دنبال بررسی این نهاد با سایر نهاد های از جمله آزادی مشروط هستیم.

پدیده تعلیق مولود قرن 19 است و در حال حاضر 3 نوع از آن وجود دارد.
1- تعلیق اجرای مجازات 2- تعلیق تعقیب 3-‌ تعلیق صدور حکم محکومیت که در حال حاضر از میان این 3 نوع تعلیق تنها نوع اول (تعلیق اجرای مجازات)‌ در کشور ما وجود دارد و در موارد 25 تا 36 قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است. البته در قانون هیچ تعریفی از آن ارائه نشده، ولی می‌توان آن را چنین تعریف کرد. تعلیق اجرای مجازات روش قانونی تعدیل مجازات است که به موجب آن دادگاه پس از انجام دادرسی و صدور حکم با رعایت شرایطی می‌تواند اجرای مجازاتی را که در دادنامه قیدکرده برای مدت معینی با هدف اصلاح و تربیت مجرم به تاخیر بیندازد.

فهرست مطالب:

مقدمه

اثرات تعلیق

خصوصیات تعلیق

ممنوعیت‌ها

تخفیف مجازات‌

آیین‌نامه کمیسیون عفو و بخشودگی‌

مجازات‌های‌ تعزیری‌ و‌ بازدارنده‌

تعلیق اجرای مجازات اهداف و آثار

بخش اول – تعریف

بررسی تعلیق در قوانین قبل و بعد از انقلاب

بخش دوم - فلسفه و فایده تعلیق اجرای مجازات

بخش سوم – ماهیت حقوقی تعلیق

بررسی تعلیق با برائت ، عفو ، آزادی مشروط

بخش چهارم – آثار تعلیق

گفتار اول – آثار تعلیق نسبت به محکوم علیه

گفتار دوم – آثار تعلیق نسبت به مراجع دادگستری

حالات لغو حکم تعلیق

احکام مربوط به آزادی مشروط تعلیق مجازات و عفو زندانیان و مقررات مربوطه

نتیجه گیری

منابع و مآخذ


پنج شنبه 94 دی 24 , ساعت 8:12 عصر
پروژه ای درمورد سازه های غشاید درفایل پاورپوینت 74 اسلایدی
دسته بندی عمران و ساختمان
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3503 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
پاورپوینت سازه های غشایی

فروشنده فایل

کد کاربری 3192
کاربر

< ویژگی های سازه های غشایی

• نور طبیعی

• فضای عملکردی در روز و شب

• مکان های با دسترسی مشکل

• اشکال شاخص

• پوسته انعطاف پذیر

• رنگ پذیری

• اجرای سریع

• فضاهای بزرگ با ظرفیت بالا

• مقاوم در برابر خورنده های محیطی

• بازسازی و مرمت سایت های خاص

• مناسب برای پروژه های بازسازی

• و...

 


چهارشنبه 94 دی 23 , ساعت 8:11 عصر
آیاشمانیزمیخواهیددرآمدخودراتغییردهید؟،آیامیخواهیدبه موفقیت برسیدخودتان رااثبات کنید؟آیابه دنبال درامدی دیگردرکنارشغلتان هستید؟آیامیخواهیدبرای خودتان کارکنیدوکارفرمای خودتان باشید؟گروه مابرای شماراه رانشان خواهدداد ماتبلیغ بیهوده نمیکنیم امتحان کنید حتماشماهم شنیده ایدکه میگن باکارکردن برای دیگران نمیشه میلیونرشد
دسته بندی اندروید
بازدید ها 1
فرمت فایل zip
حجم فایل 954 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120
استخدامی ویژه(کارفرمای خودتان باشید)

فروشنده فایل

کد کاربری 3206
کاربر

 

این برنامه برای گوشی های اندزویدی 2.2 به بالقابل اجراست

حتماشماهم شنیده ایدکه میگن باکارکردن برای دیگران نمیشه میلیونرشد راست میگن کافیست استخدام خودتان باشید.

کافیست خودتان راباورکنیدشماهیچ چیزازکسانی که ازاین راه درآمدبالاکسب میکنندکم نداریدفقط کافیست تحقیق کنید،بیاموزیدوکسب وکارخودراشروع کنیدومااین راه مستندوواقعی رابه شماعزیزان نشان میدهیم تاشمانیزدراین مسیرموفق باشید.

این کتاب به شماکمک میکندتاسریع ترروشهای روزکسب دزآمد ازطریق اینترنت راشناسایی کرده ونیزبرای دستیابی برای آن هدف گذاری کنیدشمادراصل راه چندساله رابامطالعه این کتاب درعرض چندروزطی خواهیدکردوخیلی سریع،آسان ومطمین کسب دزآمدراتجربه کنید ازشماعزیزان خواهشمندیم این برنامه راکاملا بادقت مطالعه کنید چون ازمقالات روزومعتبرگرفته شده وکاملاتجربه شده است ماامیدواریم تابامطالعه آن وعمل به آن بتوانیدبه هرآنچه که میخواهید به راحتی ودرکوتاهترین زمان ممکن دست یابید.فقط کافیست ترس،تردید وشک راکه بزرگترین دشمنان م.فقیت وشادکامی هستند وبوده اندراکناربگذارید

برای فایق امدن براین 3عنصرمخرب بازدارنده شماازموفقیت همواره باخودتکرارکنید"من میتوانم" وبارهابگوییدتاملکه ذهنتان شود

بئانیداغلب کسانی که درحال حاضرپولدارهستندبدون پول شروع کردن ویاحنی به شدت مدیون بودند تقریباتمام کسانی که امروزدرراس قرارگرفته اندزمانی درقعربودند.اغلب میلیونرهاخودساخته اند وازهیچ شروع کردند وراهشان رابه سمت بالاهموارکردندوباتغییردادن فکرشان توانمندیهای درون خودراآزادکردندتابه نتایج مالی فوق العاده زیادی برسند این راهم بدانید هرکاری که دیگران درمحدوده عقل ومنطق انجام داده اند شماهم میتوانیدانجام بدهید بنابراین نبایدنشست بایدایستادوشروع کرد

مانیزراه رابه شماعزیزان نشان خواهیم داد.

فهرست مطالب

سایتهای پولساز

10سایت برتردرج آگهی رایگان

گام های سرمایه گذاری دربورس

بازغال پولدارشوید

بابیمه پولدارشوید

کسب وکارهای کوچک

اسرارمیلیاردرها

ثروتمندانه زندگی کنید

قهرمان رویاهات باش

 


چهارشنبه 94 دی 23 , ساعت 8:11 عصر
میرزا ابوالقاسم فراهانی، فرزند الوزراء میرزا عیسی، معروف به میرزا بزرگ از سادات حسینی و از مردم هزاره فراهان، از توابع اراک بود در سال 1193 هجری قمری به دنیا آمد و زیر نظر پدر دانشمند خود تربیت یافت و علوم متداوله زمان را آموخت
دسته بندی تاریخ
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
بررسی و مقایسه ی اوضاع سیاسی و فرهنگی عصر قائم مقام و پس از شهادت وی

فروشنده فایل

کد کاربری 3069
کاربر

میرزا ابوالقاسم فراهانی، فرزند الوزراء میرزا عیسی، معروف به میرزا بزرگ از سادات حسینی و از مردم هزاره فراهان، از توابع اراک بود. در سال 1193 هجری قمری به دنیا آمد و زیر نظر پدر دانشمند خود تربیت یافت و علوم متداوله زمان را آموخت.

آغاز سلطنت محمدشاه مصادف بود با یک دوره بسیار بحرانی از روابط روس و انگلیس بر سر ایران. (نقل از تاریخ روابط سیاسی ایران و انگلیس، استاد سعید نفیسی، ص 43) اما ایران به ظاهر نگرانی نداشت چرا که مردی چون قائم مقام، مصدر قدرت سیاسی وحکومتی بود. تجارب و تسلط او بر اوضاع و احوال سیاسی در حدی بود که کسی قادر نبود از او باج بستاند.

قائم مقام همه ی اختیاراتی را که در نظام حکومتی به دست آورده بود، در راه خیر و صلاح کشور به کار برد. اما این شدت عمل و طرز حکومت نه در میان عوامل درباری و حکومتی هواخواه داشت و نه به سوی سیاست های دولتهای استعمارگر بود. توطئه ها، به ثمر نشست. هنوز دو سال از سلطنت محمدشاه نگذشته بود که به طرزی ناجوانمردانه، مرد بزرگ ادب و سیاست و میهن پرست بلند مرتبه را به قتل رساندند.

جای قائم مقام را به میرزا عباس ایروانی معروف به حاجی میرزا آقاسی دادند. او با نیرنگ و زاهد نمایی شگفتی، سراسر وجود شاه ابله و کودن را تسخیر کرده بود.

دوره صدارت حاج میزرا آقاسی یکی دیگر ازدوره های دشوار اجتماعی برای مردم ایران بود که شکل خاص خودش را داشت. اوضاع فرهنگی و ادبی ایران پس از شهادت قائم مقام به دلیل رواج صنعت چاپ و تأسیس و گسترش روزنامه نویسی، گسترش سواد خواندن و نوشتن بین مردم و رفتن دانشجویان ایرانی به اروپا تأسیس مدرسه ی دارالفنون و رواج و گسترش ترجمه از زبان های اروپایی به تحول نثر فارسی و رواج ساده نویسی کمک کرد. در پی جنگ های ایران و روس آشنایی ایران با غرب بیشتر و بیشتر شد که البته این آشنایی با خود آگاهی همراه نبود و این خود زمینه ی ایجاد تحولاتی در زمینه ی موسیقی، داستان نامه نویسی، نمایش و نقاشی و خوشنویسی شد.

فهرست مطالب

مقدمه

سال شمار زندگی

زندگی نامه ی قائم مقام فراهانی

زندگی سیاسی

سیاست

ادبیات

خوشنویسی

برخورد قائم مقام با انگلیس ها

اوضاع سیاسی ایران بعد از شهادت قائم مقام

اوضاع فرهنگی بعد از شهادت قائم مقام

رابطه ایران با کشورهای بیگانه بعد از شهادت قائم مقام

اوضاع ادبی و خوشنویسی بعد از شهادت قائم مقام

اوضاع و وضعیت هنری در رشته نقاشی بعد از قتل قائم مقام

شبیه خوانی و تعزیه

وضعیت موسقی در آن دوره

نتیجه گیری

منابع و مأخذ


چهارشنبه 94 دی 23 , ساعت 8:11 عصر
بازتاب این معضل اجتماعی نیز تاثیر گذار بر دیدگاههای حقوقدانان و جرمشناسان بوده است
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
بررسی عناصر سه گانه جرم سقط جنین

فروشنده فایل

کد کاربری 3069
کاربر

بازتاب این معضل اجتماعی نیز تاثیر گذار بر دیدگاههای حقوقدانان و جرمشناسان بوده است . بهدلیل اینکه دیگر قوانین راجع به سقط جنین ، با وجود مسائل جدید اعم از مسائل پزشکیو مسائل اجتماعی و اقتصادی و نظایر آن با عرف و اخلاق عمومی جوامع مطابق نبوده واین مهم حقوقدانان رابرانگیخته تا درتنظیم قوانین ، مسائل و مشکلات را مد نظر قراردهند که امروزه ما شاهد دگرگونی و تحول در قوانین راجع به سقط جنین به خصوص درکشورهای اروپایی هستیم . باید گفت از طریق مجازات نمی توان درجهت جلوگیری یا کاهشاین جرم اقدام موثری انجام داد ، چرا که این عمل، اکثرا با رضایت اولیائ قانونیجنین ، توسط پزشک و یا افراد دیگری بصورت کاملاً مخفیانه صورت می پذیرد، در نتیجههیچگاه کشف نمی شود.

فهرست مطالب

چکیده

اشاره

تعاریف

مبحث اول

بخش اول :ارکان تشکیل دهنده سقط جنین

بخش دوم :عنصر مادی سقط جنین

بخش سوم: عنصر روانی شامل قصد مجرمانه و خطای جزایی در سقطجنین

الف: قصد مجرمانه در اسقاط جنین عمدی

ب: خطای جزایی در سقط جنین

وضعیت سقط جنین در کشورهای مختلف

وضعیت سقط جنین در ایران

مبحث دوم

مجازات سقط جنین

الف )مجازات افراد غیرمتخصص

ب) مجازات افراد متخصص

ج)مجازات سقط جنین توسط مادر

د)مجازات سقط جنین غیر عمدی ( شبه عمد و خطای محض)

نظر فقها در مورد سقط جنین

مجوز شرعی و قانونی سقط جنین

منابع


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ