سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مردم نزد خداوند در روز قیامت، فرمان برترینِ آنها نسبت به او و پرهیزگارترینِ آنان است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:41 عصر
مقاله آموزش و پرورش و فرهنگ شهروندی
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 25
فرمت فایل docx
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
مقاله آموزش و پرورش و فرهنگ شهروندی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

توشیرو دوکو یکی از معماران توسعه ژاپن، امروزه درباره نقش سازنده و بارورکننده و رشد دهنده انسان و آموزش و پرورش در فرایند توسعه اقتصادی و اجتماعی چنین بیان می کند: ما نه هیچ منبع طبیعی داریم و نه هیچ قدرت نظامی، ما فقط یک منبع در اختیار داریم، ظرفیت ابداع مغزهایمان. این منبع پایان ناپذیر است. باید آن را ترکیب کرده، تمرین داده، مجهز ساخت. این قدرت دفاعی خواه ناخواه، در یک آینده نزدیک گرانبهاترین ثروت مشترک همه بشریت خواهد بود... در کشور ژاپن تربیت انسانها، بهترین مساله است و کسانی که در نظام آموزشی کار می کنند افراد بسیار محترم و با پرستیژ اجتماعی والایی هستند همین آموزش دهندگان هستند که در واقع، توسعه و زمینه های آن را (از طریق تربیت شهروندانی آگاه و مسئول) فراهم می آورند و ارزشمندترین سرمایه های انسانهای با فرهنگ، آموزش دیده و با شخصیت آن جامعه (شهروندان مدنی) هستند.

بنابراین زمانی آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف و آرمانهایش موفق خواهد بود که بتواند شهروندانی آگاه، مسئول و خلاق بپرورد و این امر میسر نیست مگر از طریق آموزش بهینه شهروندی و نیز ارتقاء فرهنگ شهروندی.

آموزش شهروندی چیست؟

منظور از آموزش شهروندی عبارت است از فرایند انتقال دانشها، ارزشها و نگرشهای لازم برای مشارکت و ثبات سیاسی جامعه از یک نسل به نسل دیگر. این انتقال شامل موارد مختلفی نظیر: آگاهی از تاریخ و ساختار نهادهای سیاسی، احساس وفاداری به ملت، نگرش مثبت نسبت به اقتدار سیاسی، باور به ارزشهای بنیادی (مانند حاکمیت قانون و تسامح و تساهل)، علاقه به مشارکت سیاسی و کسب مهارتهای لازم برای فهم سیاستهای عمومی و نظارت بر آنها می شود.

بدین ترتیب، هدف اساسی آموزش شهروندی در هر جامعه ای، انتقال مجموعه ای از دانشها، ارزشها و جهت گیریهای رفتاری ضروری برای دوام و رفاه آن جامعه، به نسل جوان است. لذا آموزش شهروندی به دنبال جلب حمایت جوانان از فرهنگ مدنی جامعه است که این امر از طریق فرایندهای آموزشی تحقق می یابد. (همان، ص 317) در جوامع اقتدار طلب و خودکامه تعلیم و تربیت شهروندی به شدت در پی القای عقیده حاکم است...

فهرست مطالب :

مقدمه. 3

آموزش شهروندی چیست؟. 3

شهروند کیست؟ و شهروندی یعنی چه؟. 4

آموزش و پرورش و شهروندی.. 5

نظام آموزشی مردم سالار لازمه ی تربیت شهروندی.. 6

ضرورت تربیت شهروندی در عصر جهانی شدن. 7

ویژگیها و صلاحیتهای مطلوب شهروندی برای جامعه ی ایران. 8

منابع: 9


شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:41 عصر
مقاله آموزش و پرورش و محیط زیست
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 27
فرمت فایل pdf
حجم فایل 204 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله آموزش و پرورش و محیط زیست

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

آموزش و پرورش و محیط زیست

چکیده

با افزایش مسایل و مشکلات زیست محیطی، نیاز به تغییر نگرش و رفتار افراد در بین گروه های مختلف اجتماعی به خصوص دانش آموزان اجتناب ناپذیر می باشد. در این مطالعه، میزان آگاهی، نگرش و رفتار زیست محیطی دانش آموزان دوره متوسطه و عوامل مؤثر بر آن مورد بررسی قرار گرفت. برای انجام تحقیق حاضر از روش پیمایش استفاده شده است. نمونه آماری شامل 386 نفر از دانش آموزان دوره متوسطه شهر سنندج (استان کردستان) در سال 1391 می باشد که به روش خوشه ای چند مرحله ای، نمونه گیری شده اند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد که نزدیک به 68 درصد از دانش آموزان دارای رفتارهای مسئولانه نسبت به محیط زیست بوده اند. علاوه بر این، یافته ها حاکی از بالا بودن آگاهی زیست محیطی دانش آموزان مورد مطالعه است. نزدیک به 55 درصد از دانش آموزان دارای نگرش زیست- محور هستند و مابقی دارای نگرش تکنو- محور هستند. نگرش زیست -محور بیش ترین تأثیر را بر رفتارهای زیست محیطی دارد و پیش بینی کننده قوی برای رفتارهای زیست محیطی است. علاوه بر این، نتایج تحقیق نشان می دهد که بین آگاهی و رفتار زیست محیطی رابطه ای ضعیفی وجود دارد. در خاتمه، دلایل احتمالی رابطه ضعیف بین آگاهی و رفتارهای زیست محیطی تبیین شده است.

واژه های کلیدی : رفتارهای زیست محیطی، آگاهی زیست محیطی، نگرش زیست محور، نگرش تکنو محور


فهرست مطالب :

چکیده

مقدمه

پیشینه پژوهش

هدف پژوهش

فرضیه های پژوهش

روش شناسی پژوهش

ابزار جمع آوری اطلاعات

روش تحلیل داده

یافته ها

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع


شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:41 عصر
ترجمه مقاله عملکرد میدان جریان پالس EGR برای بهینه سازی نامتقارن توربین توربوشارژ دو ورودی
دسته بندی مقالات ترجمه شده
بازدید ها 28
فرمت فایل docx
حجم فایل 1679 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
ترجمه مقاله عملکرد میدان جریان پالس EGR برای بهینه سازی نامتقارن توربین توربوشارژ دو ورودی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: Performance and flow-field assessment of an EGR pulse optimised asymmetric double-entry turbocharger turbine

عنوان فارسی مقاله: عملکرد میدان جریان پالس EGR برای بهینه سازی نامتقارن توربین توربوشارژ دو ورودی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 14500 تومان

چکیده ترجمه :

در این مقاله ارائه یک مفهوم توربین به طور خاص برای طراحی ویژه از حفاظت انرژی جریان پالس و کنترل EGR ارائه شده است. به منظور ترکیب هردوی این ویژگی ها یک توربین با دو ورودی نامتقارن در پاسخ به عدم تعادل جریان به علت EGR توسعه داده شده است. EGRبا پره های هندسی متغیر به منظور کنترل سرعت و بهینه سازی جریان ورودی توربین ارائه شده است. در حالیکه هیچ پره دیگری در ورودی توربین قرار ندارد. تجزیه و تحلیل دقیق در طراحی و بهره وری از توربین نامتقارن در این تحقیق رائه شده است.

کلمات کلیدی: توربین با دو ورودی،هندسه متغیر توربو،چرخش گاز اگزوز، توروبوشارژر، دینامیک سیالات محاسباتی، پذیرش نابرابر.

با توجه به مقررات انتشار به طور فزاینده برای سوخت اقتصادی بالا، توروبوشارژر، ذاتا یکی از امیدوار کننده ترین فناوری ها است که به سمت دستیابی به طراحی موتور برای انتشار کم و مصرف سوخت کم می باشد. توربوشارژرها نه تنها با اگزوزهای کارآمد، بازیابی انرژی مناسبی دارند، همچنین انها به منظور حمایت از عملیات موتورهای مورد استفاده برای فشار، برای نرخ EGR افزایش یافته اند. در موتورهای حرفه ای با سیلندر بزرگ، VGT تک ورودی به طور معمول توانایی حمایت از EGR و افزایش پاسخ فشار لحظه ای را دارد. با این حال، نقطه ضعفVGT این است که آن قادر به حداکثر رساندن استخراج انرژی از پالس ها نبوده و از آنجا که هیچ جداسازی پالسی وجود ندارد. چون در این حال توربین ها باید چند ورودی داشته باشند. از این رو هدف این تحقیق این است که ترکیب مزایای استفاده از استخراج انرژی اگزوز و توربوشارژر در یک توربین واحد طراحی شود. پالس توربوشارژر یعنی صرفه جویی در انرژی پالس تا ورود به روتور، روش استفاده از حداکثر انرژی اگزوز است که شناخته شده است. به منظور اجتناب از دخالت پالس، اینها با توربین های چند ورودی مشخص شده اند. دونوع از این توربین ها در حال حاضر در بازار وجود دارد. در مقابل، این دونوع توربین دارای دو ورودی منطقه تغذیه بوده و جریان ورودی با شعاعی دوبرابر هدایت می شود.


شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:41 عصر
پاورپوینت سیستم‌های قطعه بندی تصاویر زیر سطح آب
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 29
فرمت فایل pptx
حجم فایل 561 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پاورپوینت سیستم‌های قطعه بندی تصاویر زیر سطح آب

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

?عکاسی به بخش های مختلفی تقسیم می شود . هرکدام از این بخش ها کاربرد‌های خاص خود را دارد . ?از عکاسی زیر آب برای جستجوی اشیای گمشده ، غواصی در شب ، باستان ‌شناسی ، زیست ‌شناسی و زمین‌شناسی دریایی، عکاسی غار و… استفاده می‌کنند و فدراسیون جهانی برای هر شاخه، گواهی‌نامه مخصوصی صادر می‌کند. ?از همان نخستین روزهائی که بشر توانست با تنفس هوای فشرده به اکتشاف نا شناخته های اعماق بپردازد ، رویای ثبت لحظات و همچنین نمایاندن تصاویر زیر آب را در تفکرات خود می پروراند تا آنکه در سال 1893 میلادی لوئیس بوتن اولین دوربین عکاسی در زیر آب را اختراع و نخستین تصاویر زیر آبی را برای بشر از دنیای شگفت انگیز اعماق به ارمغان آورد. ?

فهرست :

مقدمه

قطعه بندی چیست ؟

تصاویرآکوستیک

تکنولوژی سونار

تبدیل فوریه و موجک

تبدیل کانتورلت

مقایسه بین تبدیل موجک و کانتورلت

بدست آوردن یک تصویر طبقه بندی شده بر اساس روش تبدیل کانتورلت

خوشه یابی فازی

نتیجه گیری


شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:40 عصر
پرسشنامه غنی سازی شغل
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 34
فرمت فایل docx
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
پرسشنامه غنی سازی شغل

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

هدف : این ابزار جهت ارزیابی غنی سازی مشاغل سازمان ایجاد گردیده است.

تعداد سوالات : 18

نحوه تکمیل : عبارات ذیل را که به صورت زوجی مطرح گردیده است مطالعه نمایید و عددی را به نظر شما در مورد مشاغل سازمان شما صدق می کند ، انتخاب کنید.

نحوه امتیاز بندی و تفسیر نتایج

اعداد انتخابی از هر عبارت را را یک دیگر جمع ببندید و مجموع را بر عدد 18 تقسیم نمایید .

JE1-------- = 18 / ---------- مجموع امتیازات

اگر امتیاز (JE) بزرگ تر از 3 باشد (عدد 4 یا 5 باشد) بیان گر این واقعیت است که در این سازمان برنامه غنی سازی شغل به خوبی انجام می گیرد . حال اگر امتیاز (JE) کم تر از 3 باشد (عدد 2 یا 1 باشد) نتیجه می گیریم که در این سازمان برنامه غنی سازی شغل به خوبی صورت نمی گیرد.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ