سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از آن هنگام که حق را به من نمودند در آن دو دل نگردیدم . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:40 عصر
مقاله الگوی مدیریت دانش در مدارس
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 33
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
مقاله الگوی مدیریت دانش در مدارس

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

چکیده:

امروزه دانش به عنوان منبعی ارزشمند و استراتژیک و نیز یک دارایی مطرح است . همزمان با رشد ایده دانش بعنوان منبع استراتژیک در قرن 21 ،‌دانش به مثابه یک مزیت رقابتی مهم در سازمانهای پیشرو ، مورد توجه جدی قرار گرفته است. از اینرو بسیاری از دانشمندان علم مدیریت و سازمان تلاشهایی را برای نظامند کردن استفاده از دانش در سازمان از راه ایجاد باب جدیدی در مدیریت با عنوان « مدیریت دانش[1] » آغاز کرده اند.(1) برخی از مدل های مدیریت دانش به صورت موفقیت آمیزی در صنایع مورد استفاده قرار گرفته اند. اما نمونه های اندکی از مدیریت دانش در حوزه های آموزش وجود دارد. از آنجاییکه خصوصیات سازمانهای آموزشی و به خصوص مدارس متفاوت از سازمانهای صنعتی می باشد ،‌مدلهای مدیریت دانش صنایع نمی تواند به صورت کامل به مدارس انتقال داده شوند. به علاوه تدوین یک مدل عملیاتی مدیریت دانش و تسریع نمودن آن بوسیله مشارکت معلمان موضوع حائز اهمیتی در مدارس امروزی می باشد. در این مقاله مفاهیم مدیریت دانش ،انواع دانش، مدیریت دانش در مدارس و همچنین مدل فرایندی مدیریت دانش( GAMO) بعنوان مدل و طرح مدیریت دانش در مدارس مطرح شده است.



مقدمه:

در دنیای امروزی به منظور همگام شدن با تغییرات روزافزون و تطبیق سازمان با نوآوریهای جدید، دیگر نمیتوان به اطلاعات کهنه گذشته و شیوه ها و روشهای نامنظم قبلی اکتفاء نمود. محیط متغییر امروزی یک برنامه ریزی منظم و بکارگیری شیوه های متنوع را برای بازسازی سازمانی ، می طلبد. ادبیات جدید سازمانی با اشاره به اصطلاحاتی از قبیل : مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی،‌مهندسی مجدد سازمان، سازمانهای یادگیرنده و مدیریت دانش و...به دنبال ایجاد چارچوب نظری به منظور سازگار نمودن سازمان با محیط بیرونی آن می باشد. اگر بخواهیم سیر تاریخی این اصطلاحات را دنبال نماییم در دسته بندی که از سوی صاحبنظران ارائه گردیده است،‌دهه 1980 را دهه جنبش کیفیت ( تاکید بر اینکه برای دستیابی به کیفیت بهتر ،‌همه کارکنان باید از قدرت فکری خود بهتر استفاده کنند)،‌دهه 1990 را دهه مهندسی مجدد ( استفاده از فناوری برای بهبود فرایندهای کسب و کار و کاهش هزینه) و دهه 2000 را دهه مدیریت دانش لقب گرفته اند.(2)

با توجه به مطالب بیان شده ، مدیریت دانش جدیدترین مفهوم در سازمانهای کنونی می باشد. از آنجاییکه به منظور اجرایی شدن تغییرات، اصطلاحات باید از اساسی ترین و حساس ترین فرایندهای سازمانی صورت پذیرد . به کارگیری مدیریت دانش در آموزش و پرورش به طور عام و مدرسه به طور خاص از اهمیت بالایی برخوردار است. نیاز و فرصتهای برای مدیریت دانش در آموزش همانند این نیازها در سامانهای تجاری می باشد. امروزه باید نخستین تغییرات در سیستم های آموزش و پرورش رخ دهد تا در آینده شاهد نتیجه این تغییرات در نوآوریهای سازمانی باشیم.علی رغم وجود ادبیات بسیار زیاد در خصوص مدیریت دانش در محیطهای صنعتی، مفهوم مدیریت دانش در مدارس تقریباً یک موضوع ناشناخته می باشد. (3)


فهرست :

چکیده

مقدمه

مفهوم مدیریت دانش

مدیریت دانش در مدارس

بهسازی مدارس در قالب مدیریت دانش

مدل مدیریت دانش در مدارس

موانع مدیریت دانش در مدارس

نتیجه

منابع


شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:40 عصر
پرسشنامه بررسی میزان کارایی بازار بورس و بهبود بخشی به عملکرد
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 24
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
پرسشنامه بررسی میزان کارایی بازار بورس و بهبود بخشی به عملکرد

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

پرسشنامه ای را که در اختیار دارید، مربوط به یک تحقیق علمی در مورد بررسی میزان کارائی بازار بورس و بهبود بخشی به عملکرد آن می باشد.

قطعاً پاسخ های صادقانه شما ، این تحقیق را به اهداف مورد نظررهنمون خواهد ساخت.

اطلاعات جمع آوری شده محرمانه تلقی خواهد شد و فقط بهره برداری تحقیقی از آن به عمل خواهد آمد.

شامل 20 سوال


شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:39 عصر
ترجمه مقاله بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی
دسته بندی مقالات ترجمه شده
بازدید ها 21
فرمت فایل docx
حجم فایل 457 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
ترجمه مقاله بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: A Post-SOX Examination of Factors Associated with the Size of Internal Audit Functions

عنوان فارسی مقاله: یک بررسی پسا SOX عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 19500 تومان

چکیده ترجمه :

این بررسی یک مدل مفهومی سازنده عوامل مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی را در عصر پسا SOX توسعه داده و امتحان می کند. این عوامل شامل ویژگی های کمیته حسابرسی, ویژگیهای حسابرسی داخلی و ماموریت آن, فعالیتهای حسابرسی داخلی صورت گرفته توسط دیگران ( شامل فراهم کنندگان برون سازمانی و سایر بخش های داخل سازمان) و ویژگی های سازمان می باشد. نتایج حاصل از بررسی 173 شرکت دولتی و خصوصی نشان می دهد که اندازه نقش حسابرسی داخلی قطعا با : 1) اداره بهتر کمیته حسابرسی 2) تجربه عالی تر سازمانی مدیر اجرایی حسابرسی 3) ماموریت هایی شامل حسابرسی IT 4) استفاده از فناوریهای پیچیده حسابرسی 5) استفاده از یک مدل نیروی انسانی که در آن از حسابرسی داخلی برای توسعه سرپرستی گردشی استفاده می شود 6) اندازه سازمان و 7) تعداد شرکت های تابعه خارجی که متعلق به آن سازمان هست مرتبط می باشد. بعلاوه, اندازه نقش حسابرسی داخلی بطور معکوس با 1) درصد کارمندان حسابرس داخلی که حسابرسان داخلی مجاز و تصدیق شده هستند 2) حد اطمینان و فعالیت های مطلوب برون سازمانی نسبت به سازمان های خارجی مرتبط می باشد. این نتایج به تالیفات سابق درباره اندازه نقش حسابرسی داخلی با در نظر گرفتن تعداد متنوعی از عواملی که مرتبط با اندازه نقش حسابرسی داخلی در عصر کنونی هستند کمک می کند.

کلید واژه ها: حسابرسی داخلی، تخصیص منابع، بودجه بندی، نیروی انسانی


شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:39 عصر
ترجمه مقاله مقایسه جریان های نقدی رایگان و مدیریت سود
دسته بندی مقالات ترجمه شده
بازدید ها 23
فرمت فایل docx
حجم فایل 478 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
ترجمه مقاله مقایسه جریان های نقدی رایگان و مدیریت سود

فروشنده فایل

کد کاربری 6
کاربر

عنوان انگلیسی مقاله: A COMPARATIVE STUDY BETWEEN FREE CASH FLOWS AND EARNINGS MANAGEMENT

عنوان فارسی مقاله: مقایسه جریان های نقدی رایگان و مدیریت سود

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 12500 تومان

چکیده ترجمه :

این مقاله به بررسی جریان نقدی آزاد در شرکت های ذکر شده در بورس اوراق بهادار کشور هند با تاکید با مدیریت سود پرداخته است. هدف اصلی ازاین مطالعه تحقیق در رابطه تفاوت بین جریان های نقدی آزاد در بورس اوراق بهادار هند با تاکید بر مدیریت سود می باشد. اطلاعات وآمار جریانهای نقدی آزاد و متغیر مدیریت سود توسط مدل جونز اندازه گیری شد نتایج حاصل ازاین مطالعه نشان می دهد که بین مدیریت سود ودر جریان نقدی آزاد رابطه مثبتی بوجود آورد.

کلید واژه ها:

پول نقدی، مدیریت جریان درآمد، اقلام تعهدی اختیاری، اقلام تعهدی غیر اختیاری

مقدمه :

بطور طبیعی همه افراد برای افزایش ثروت خود به منظور به حداکثر رساندن سود امنیت و غیره و اقلام می کند. این گرایش ها فرصتی مناسب ( به منظور به حداکثر رساندن ثروت خود با سرمایه گذاری را فراهم می کند. با این حال افرادی که قادر به مدیریت سود خود نیستند. به آنها افرادی را برای انجام این کار استخدام می کنند با توجه به این نظریه گروه اول مدیران و یا صاحبان سرمایه ها هستند. وگروه دوم نمایندگی ها و یا مدیران آنها می باشند و در واقع مدیران برای انجام امور مالی بدقت عمل کرده و در نهایت ثروت صاحب کار خود را افزایش می دهند. لازم به ذکر است که افراد تمایل به حداکثر رساندن منافع خود و نیز مدیران خود هستند. مدیران مشتاقانه نشان دادند که یک تصویر از موقعیت های مالی شرکت برای سهام داران و دیگر ذی نفعان را در راستای تسهیل بهره بردار و رفاه اجتماعی و یا برای حفظ مدیریت خود اقلام می کند مشکل زمانی و خبر...


شنبه 95 اردیبهشت 11 , ساعت 8:39 عصر
مقاله افت تحصیلی دانش آموزان و روش‌های پیشگیری آن
دسته بندی مقاله و تحقیق
بازدید ها 33
فرمت فایل docx
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله افت تحصیلی دانش آموزان و روش‌های پیشگیری آن

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

چکیده :

افت تحصیلـــی هنوز هم یک چالش جدی برای نظام های آموزشــــی دنیا است . شاید به همین دلیل با وجود پژوهش ها و بررسی های فراوان ، باب مطالعه و گفتگو درباره آن بسته نیست . این مقاله با یک نگاه علمی به افت تحصیلی ، قصد معرفی و تحلیل علتهای این پدیده را دارد. با توجه به توسعه مدارس در سال های اخیر و عدم توجه کافی به کیفیت و استانداردهای آموزشی، هم اکنون افت تحصیلی در مدارس به عنوان یک معضل اساسی مطرح است. هر ساله بخشی از منابع و استعدادهای بالقوه انسانی و اقتصادی جامعه در مدارس با عناوین اخراج، ترک تحصیل ، انصراف و مردودی ضایع می گردد و علاوه بر آن آثار و پیامدهای ناگواری نیز در حیات فردی، خانوادگی افراد بر جای می گذارد و نابسامانی های اجتماعی فراوانی را نیز بوجود می آورد.

امروز افت تحصیلی نه فقط یک مشکل آموزش، بلکه یک مشکل اجتماعی نیز محسوب می شود . به همین خاطر عوامل موثر در بروز آن را نه فقط در مدرسه و درون دانش آموز که در جاهای دیگر نیز باید جست و جو کرد . به این منظور چهارعامل به عنوان عوامل اصلی افت تحصیلی در نظر گرفته می شود. کوشش به عمل خواهد آمد با طی مسیر یک مقاله به استناد منابع ، این موضوع بررسی شود و راهکارهای پیشگیری از آنها ارائه شود.

فهرست

چکیده : 3

مقدمه: 3

تاریخچه افت‌ تحصیلی: 4

منظور از افت تحصیلی چیست؟. 5

1- علایم افت تحصیلی.. 5

2- عوامل افت تحصیلی.. 6

ارائه راهکار جهت پیشگیری از افت تحصیلی.. 8

چگونه دانش آموزان را به درس علاقه مند کنیم : 10

نتیجه: 12

منابع و مآخذ: 13

 


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ